Здравейте колеги! проблема с климатика е, че не ми се пуска перката на вентилатора и осезаемо не прави достатачно студено сравнвние с преди и се чудя дали има нещо общо. Ако може да ми кажете къде да търся проблема в някой от датчиците или нещо по системата ще съм благодарен.... Да спомена, че ми се беше спукал радиатора и го лепиха и са отстранени 2 реда от питата и сега като го напълних просто не студи хубаво :/
Известие
Collapse
No announcement yet.
Проблем с климатика
Collapse
X
-
Виж дали неса забравили да ти закачат куплунга на вентилатора. Провери също дали е здрав предпазителя за перката , на твойта мисля че беше до акумолатора. Има вероятност да не е зареден климатика с достатъчно хладилен агент. Най добре е според мен да язакараш отново при тези които са ти правили ремонта да си дооправят колата.Alfa 75 2.5 QV
Alfa 147 1.9JTD face
-
И аз имам същия проблем с невключване перката на вентилатора. Климатика е зареден с точното количество но вдига налягане и изключва.
Някаква схема на климатичната уредба някой може ли да предложи? Трябва да се провери управлението на вентлатора и търся насоки за това.
Вентилатора на парното е с два кабела.. единия от които минава през датчик (може би контактен) закачен на радиатора ?! Направо ме хвърли в тъча
Колата е 147-ца..Alfa Romeo 147 1,6TS 120CV
Skype: nmilev64
Comment
-
Вентилатора на парното - този който е в купето се управлява от електронен блок който му управлява оборотите според това на коя степен си сложил врътката за вентилатора. Перката на радиатора - тази която е при двигателя се управлява от пресостат ( датчик на налягане). Той има 4 състояния
1- когато налягането е по-ниско от 2.5 бара не се включва нито шайбата на компресора нито вентилатора на радиатора;
2-налягане между 2.5 и 15 бара включва компресора и първа степен на вентилатора ( вентилатора се управлява от реле T6 което си има собствен предпазител F6 ) намират се в кутията до акумулатора;
3- налягане между 15 и 20 бара - включва втора степен на вентилатора - реле Т7 с предпазител F7 ;
4- налягане над 22 бара изключва компресора на климатика за да предотврати спукване на някоя тръба или радиатор.
Датчика управлява ECU-то което от своя страна управлява релетата на вентилатора. Ниската степен е през съпротивление което ако е изгоряло няма да тръгне на ниски обороти вентилатора.Alfa 75 2.5 QV
Alfa 147 1.9JTD face
Comment
-
Първоначално публикувано от mrwrong Покажи съобщениеНиската степен е през съпротивление което ако е изгоряло няма да тръгне на ниски обороти вентилатора.
Единия от кабелите на вентилатора на радиатора преминава през някакъв елемент закачен на пластмасите на радиатора... дали не е това резистора ? Като замисля, няма как да е резистор защото в такъв случай няма как да има втора степен..Alfa Romeo 147 1,6TS 120CV
Skype: nmilev64
Comment
-
Именно това закаченото е резистора. Схемата на свързване е такава - минуса на вентилатора е към маса, за ниските обороти плюса минава през резистора, а за високите обороти плюса е директен. Най-лесния начин за проверка е да свалиш двете релета за ниски и високи обороти и да провериш ако на клема 87 на релето ( едното и другото ) подадеш плюс от акумулатора дали вентилатора ще тръгне на ниски , респективно на високи обороти. Ако всичко е ОК проверяваш дали ан клема 30 имаш 12 волта захранване както и на клема 85. Управлението и на двете релета идва от ECU-то и се управляват с маса.
Това е най-простата проверка която може да направиш.
Най-добре е обаче да се закачи на компютър през OBD2 интерфейса и да се направи тест на ниските и високите обороти на вентилатора. Има много колеги от форума които имат кабели и програми за тестване, така че все някой ще има близост до теб да тествате.
Качвам и снимка на радиатора на алфа 147 с ограден в червено реостат.Last edited by mrwrong; d.m.y г., 23:43.Alfa 75 2.5 QV
Alfa 147 1.9JTD face
Comment
-
Да споделя резултатите от теста.. които ме хвърлиха в още по-голямо приключение.
Вентилатора на водния и климатичния радиатор е в изправност... управлението му също. Управлява се безпроблемно през KTS-а.
Пресостата също е изправен - работят си му и трите режима и то както трябва.
1-вия - на 0.5 бара, 2-ри - на 16, 3-тия на 20.
Та.. какво се оказа ?!
Пресостат - изправен. Явно подава коректни сигнали към компа. Компа на климатика не изработва коректно или никак управлението на външия вентилатор. Нито първа нито втора степен. Всички останали функции - управления на клапи, скорости и температури са в изправност. Защитата по ниско и високо налягане също сработва коректно.
То ясно, че не е никакъв проблем да накарам вентилатора да работи както трябва но ми е интересно какво се е случило и дали може да се оправи без побългаряване
Някакви идеи за проблема ?Alfa Romeo 147 1,6TS 120CV
Skype: nmilev64
Comment
-
Компютъра на климатика няма отношение по управлението на външният вентилатор. За него отговаря само ECU-то.
След като си направил всички тези проби и всичко е наред остава само количеството на хладилния агент R134A в системата. Намираш някой който има манометри за зареждане на климатици и се закачаш. Когато климатика е включил компресора на около 1500-2000 оборота на двигателя и температура на околната среда над 25 градуса, манометъра за ниско налягане трябва да е около 2 бара, а манометъра за високо налягане да е около 15-16 бара.
Ако стойностите неса около тези или няма достатъчно R134A или компресора неможе да поддържа нужното налягане поради износени клапани.
Не се доверявай само на майсторите които са ти лепили питата и са ти заредили климатика. Отиди при друг климатикаджия да провери какво е положението. Климатик се зарежда предимно по манометрине с кантарче колко газ сме сипали. Още повече че твойта система е вече с променени парамртри заради отстранените два реда тръби.
Ако всичко е както трябва с климатика когато го пуснеш на 3 степен при температура на минимум и да духа само към лицето на централните отвори трябва температурата на излизащия въздух да е 7-9 градуса когато навън е 30 градуса.Alfa 75 2.5 QV
Alfa 147 1.9JTD face
Comment
-
@mrwrong не ме бъркай с автора на темата
Вчера два пъти празнихме и пълнихме климатика заради тестовете на пресостата. По кантар и манометри всичко си е в нормата.
На място няма как да измеря температутите защото компресора изключва по високо налягане...Alfa Romeo 147 1,6TS 120CV
Skype: nmilev64
Comment
-
Извинявай Nimi. Грешката е моя.
Проблема при теб явно е доста странен.
Щом през KTS-a успяващ да управляваш вентилатора това ме наважда на мисълта че ECU-то не получава сигналите от пресостата.
Закачи се с ФЕС-а и турси проблемите в секцията на двигателя. Не на климатика.
ФЕС-а ще ти покаже дали ECU-то получава информацията за налягането на фреона и дали се опитва да включи някоя от степените на външния вентилатор.
Може да има записана грешка.
Провери дали когато загрее двигателя се включва вентилатора на радиатора.
Не е изключено да има скусани кабели от пресостата до ECU-то или окислен или зацапан някой куплунг по веригата.
Проблема е доста интересен, ще следа развитието муAlfa 75 2.5 QV
Alfa 147 1.9JTD face
Comment
-
Проблема се оказа... майсторски
Кабелите между пресостата и ECU-то тествани - ОК !
Някой... някога е изтръгнал кабела за масата от куплунга на пресостата. Опитвал се е да го запоява но максимално некадърно. Наложи се да изчовъркам здраво буксата докато стигна до клемата за да запоя кабела като хората.
Всичко е ток и жици
Термометъра заминава под 7 градуса и наляганията са перфектни
П.П. Какво установих за работата на компресора и вентилатора.
При налягане над 0.5 тръгва компресора без да се включва вентилатора. При достигане на 15 бара се включи първата степен на вентилатора и високото се задържа в границите 11~12. Не можах да дочакам втората степен.Alfa Romeo 147 1,6TS 120CV
Skype: nmilev64
Comment
Comment